sábado, 10 de enero de 2015

POR TÓDOLOS DEUSES

OS deuses, canto máis primitivos, máis dominantes absolutos. Métense na vida dos homes, crean intrigas, son malignos, odian, mandan pragas, loitan, enrabéchanse, namóranse coma adolescentes e gustan da promiscuidade. Os deuses cargan coas nosas ignorancias, envexas, malicias e debilidades. Canto menos evolucio-
nados, máis necesitamos deuses antropomorfizados, eses que nos serven de escusa para xustificar agresividade, ansia de poder e ambición polo dominio do outro. Tódalas relixións (as orientais menos, as monoteístas moito máis) tenden a crear deuses todopoderosos, omnipotentes e vingativos, crueis e desapiadados para contentar aos pobos que os necesitan e narran. Son deuses furiosos, insuflados dunha ira tan eterna como furibunda ao servizo das carencias, medos, debilidades e miserias dos humanos que os alimentan e adoran. Viven e resisten estes deuses manexados por unha casta sacerdotal encargada de conectar o divino co humano con artes escuras e de comenencia. Casta que elabora discursos intelectuais simples ou complexos ao servizo do seu único obxectivo: ser os únicos intermediarios, os únicos capaces de interpretar correctamente os desexos e plans divinos. Así, creando un enramado de leis, doutrina e liturxias escuras, controlan de maneira absoluta e inadmisible nunha amalgama de poder relixioso e político.
En Occidente, grazas á ilustración, ao avance da ciencia e ao sufrimento de revolucións e reivindicacións pola separación entre o poder político e a manifestación privada da fe, as relixións aprenderon bastante, non sen patexar, a respectar a lei e incluso a reflexionar con métodos distintos na interpretación de libros e narracións que os sustentan. Á forza víronse obrigados no só a ir recuando ao curral propio senón a utilizar métodos de pensamento máis achegados e cribles para a ciencia e maneira de pensar universalmente aceptadas. Por iso conviven mellor, aceptan críticas, limitan o seu campo de acción e a cada paso intentan menos trasladar as súas crenzas ao conxunto da sociedade. O triste é que, cando en Occidente levamos tanto avanzado na nosa relación cos deuses e a casta que os secuestraba, e somos capaces de os poñer no seu sitio sen faltarlles ao respecto pero non permitíndolles que se metan onde non deben, veñan de lonxe con teocracias anacrónicas, crueis, escuras e salvaxes intentando retroceder o andado. Por tódolos deuses, non deberiamos consentilo.

PUBLICADO EN EL CORREO GALLEGO

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.