viernes, 31 de julio de 2015

MEDO ÁS MATEMÁTICAS

COÑEZO persoas ás que se lles dan moi ben as matemáticas. Posúen ese don. Sen gran esforzo, con satisfacción, enredan cos problemas e resólvenos coma se foran un xogo. A súa capacidade de abstracción permítelles entender á primeira o curso dunha resolución, ven de seguida os pespunte e remate dunha operación. Para quen gozan de tal facilidade estráñalles que se insista en que algún problema ocorre co ensino das matemáticas, que algo debe fallar na transmisión desta materia cando son tantos os alumnos que as rexeitan e se vencen e admiten que carecen de capacidades cognitivas para poder abordalas. Dando indicios nos primeiros compases do ensino e xa cristalizados no secundario, o número de estudantes que renuncia a entendelas e que opta por un currículo que fuxa delas é demasiado elevado. Tanto que, tal e como recordaba o profesor da Complutense Julio Contreras, o estudante escapa das carreiras nas que predominan as matemáticas.
Un feito é innegable: os países con maior progreso contan cun bo número de persoas preparadas en ciencias, enxeñería e tecnoloxía, graos que esixen un grande dominio das matemáticas. Quen vai por diante na innovación ha contar cunha elite ben formada nestes campos. En España non imos nesta dirección. A elección dos estudantes medra no campo das ciencias da saúde e nas xurídico sociais, descende nas humanidades e tamén nas enxeñerías, o último ano un 6%. A sociedade precisa de enxeñeiros (co bonitas que son as pontes!, dicía a filósofa Amelia Valcárcel ao lamentar non ter estudado enxeñería), pero as matemáticas crúzanse no camiño. Moitos estudantes elixirían ramas tecnolóxicas se non fose polo coco matemático. O sistema educativo padece de graves erros dende hai décadas, pero a concreción no temor ás matemáticas é mostra visible de fallos máis fondos. Sei que existen colectivos de profesores interesados en dar un xiro pedagóxico, que se esforzan por presentalas con outros métodos; deberían non desfalecer. Cómpre romper con esa establecida prevención así como lograr presentalas de maneira máis atractiva. O país necesita unha boa base matemática. Non sobran vocacións para ningunha actividade, pero o futuro depende en gran medida dun grupo potente de científicos, tecnólogos e enxeñeiros. As matemáticas non deberan ser un problema do que se foxe, senón un estimulante desafío intelectual para mellorar a vida.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.