Este ano volvín á festa de San Lourenzo, patrón da aldea dos Abel. Alí atopeime coa familia e amigos e ao coincidir e ver bailar a unha das miñas curmás, acordeime doutro San Lourenzo de hai aproximadamente cincuenta anos. Debeu ser aquel ano o primeiro no que bailei ao agarrado, e fora con ela. Seu pai, meu padriño, e máis un amigo observaban con plena concentración a interpretación da banda de Guláns, ata me parece recordar que era o pasodobre “Ponteareas”. Meu padriño, louco pola música de banda, tomaba datos do afinado e acompasado que ía cada instrumento, para logo, se ao día seguinte viña a banda de Arca ou a de Ribadavia, poder decidir cal das dúas alcanzaba maior precisión e harmonía. Miña prima carnal e máis eu enredabamos sen nos apartar dos maiores nin da banda. Ao rematar a peza, emitidos os comentarios pertinentes sobre o clarinete, o bombardino, fliscorno ou o trombón, antes de que comezase a tocar de novo a banda, o amigo de meu tío encirrounos a miña curmá e máis a min para que bailaramos. Como meu padriño tamén insistiu e ela me botou os brazos ao colo sen miga de timidez, sen tempo para meditado vinme agarrado para o baile sen saber que facer de min. Nin lembro o que tocou a banda, nin me explico a razón pola que me sentín observado e ridículo, pero o certo é que non dei un paso nin un volta nin fun capaz de me abandonar ao enredo coa relaxación que cumpría. Miña prima ría e tiraba de min, pero a miña cabeza, vixiante, controladora, centrábase en calibrar a valoración que de min estarían realizando os que me observaban. Como soe ocorrer nestes casos, a resposta que recibía do exterior era demoledora: meu padriño estaba francamente decepcionado do futuro bailarín que sairía o seu afillado, o seu amigo ría con ganas da torpeza coa que me movía e ata me parecía ver en cada festeiro a mofa e gargallada ante o meu desconcerto e falta de habilidade. A peza durou unha eternidade. A cada volta miraba para a banda a ver se remataba dunha vez, pero nada: repetían melodía máis cargada de bombo e veña bombardino para adiante. Desesperado acórdame que lle dixera á compañeira de baile: isto non acaba nunca? Ela ría co mesmo riso pillabán que aínda hoxe conserva e tiraba de min para non perder a oportunidade de seguir abrazada e gozando do que lle gustaba bailar. Por fin, despois do sufrimento acendido na miña cabeza vixiante, bombo e platillos remataron nin chispón salvífico que me liberaron dos brazos infantís e da necesidade de seguir xirando a tropezóns sen ton nin son. A miña prima quedoulle pena de que acabase, tanta que se preparou para ofrecerse a me ensinar na seguinte. Armeime de valor e negueime con tanta decisión que ata meu padriño tivo que me botar unha man: se o rapaz non quere bailar, deixádeo, xa bailará. Equivocouse. Quedei tan marcado pola experiencia inicial que tardei en atreverme a repetir. Sobre todo porque quedei convencido de que as miñas capacidades para o baile, por máis que eran magníficas para a música, estaban diminuídas. Con todo, chegada a adolescencia, non me quedou outra que enfrontarme de novo á dura necesidade. Fora nunha verbena de verán. Os amigos buscaran xa todos compañeira e eu, pasmón, último, acabei enganchado dunha moza que nin souben calibrar a súa beleza, tan nervioso estaba pola seguridade en min mesmo de que todo acabaría no máis espantoso dos ridículos. Así foi. Como ben comprobada ten a psicoloxía seria e incluso a barata, cando alguén profetiza unha desfeita, a desfeita cúmprese. No era banda a que tocaba daquela, senón orquestra. Eu sabía tódalas pezas e cantábaas, polo que decidín agarrarme ao canto como medida de protección: escoitándome cantar, pensei inxenuo de min, perdoará a miña impericia no baile. Canto mellor non estaría caladiño dando voltas coma unha buxaina, os ollos pechados, agardando o fin do martirio... Pero non: empeñeime en seguir ata o remate a canción, letra e música, mentres a moza miraba para os pés rindo, paciente. Cando se separou de min e se reencontrou coas compañeiras, ás risas espetoulles: que cara tedes, a min deixástesme cun inútil, e eu aquí non veño para bailar con bobos. Acabada a tortura, como aos compañeiros lles quedara ganas de máis, volveron á caza. Eu escudeime non sei en que repentino mal para irme sentar a un apartado observando coma un idiota canto se pode gozar se un se deixa levar, sen complexos nin controis internos, simplemente dándolle liberdade ao corpo para que se exprese como máis e mellor lle guste. Co paso dos anos, moitas veces teño matinado na ledicia do baile, do beneficio e saudable que resulta. Sei toda a teoría para me liberar de presión e inhibición que me atenazan, pero non me dou soltado. Tiña este ano pensado ir ao baile de Peregrina a ver se dunha vez me liberaba do complexo, pero ao saber que nin Rajoy nin Pastor asistirían, tocáronme o nabo e quedei na casa, vai ter que quedar a miña liberación para anos posteriores. O para nunca máis, porque o que natureza non dá, nin o baile da Peregrina soluciona. Ademais, chegadas estas idades, por moito que un tolee xa non está para ir ao baile e causar nas mulleres a decepción de facelas pensar que están bailando con bobos.
PUBLICADO EN DIARIO DE PONTEVEDRA
No temas, Miguel, si tan bien te ríes de tus debilidades, puedes estar seguro que habrá mujeres que nunca pensarán que bailan con un bobo.
ResponderEliminar