ENTRE seu pai, irmáns e sobre todo Niño Ricardo, formouse un dos
mellores guitarristas da historia. As sesións torturadoras de ensaios
aos que o someteu seu pai desde os oito anos transformaron os dedos máis
lixeiros e sensibles que se lembran nos últimos decenios acariñando as
cordas dunha guitarra. Confeso que ata o seu gran éxito Entre dos aguas non coñecía a Paco de Lucía. Pero desde entón seguino sempre que puiden, tanto en flamenco, coma en clásico (que versión do Concierto de Aranjuez!),
coma nas súas experimentacións en jazz con Chic Corea e con Al Di
Meola. A técnica traballouna ata lle sangrar os dedos debido á obsesión
dun pai guitarrista de festa de señoritos que pretendía alcanzar os seus
soños nalgún dos seus fillos. Pero a sensibilidade, eses ollos sempre
pechos en plena interpretación, ese meneo suave do corpo enteiro mentres
se agarra á guitarra coma a unha deusa, son só froito da súa exquisita
sensibilidade. Todo isto converteuno nunha figura que engrandeceu a
Marca España por todo o planeta. Un botón de mostra.
Cenabamos nun restaurante na parte vella de Varsovia. Dous mozos
polacos tocaban con gusto un repertorio de guitarra apropiado para non
interromper as conversas e sentir unhas notas agradables de fondo.
Prefiro comer sen que me programen música, pero naquel lugar tan
recollido non desentoaban. Xa na sobremesa os músicos atrevéronse con Entre dos aguas.
Ao segundo acorde o silencio que se produciu no restaurante foi
absoluto, relixioso. Ninguén movía unha copa. Un respecto e admiración
absolutas polo que estaban escoitando. Xa digo, os rapaces non eran
afeccionados sen gusto. A maioría dos comensais eramos todos
estranxeiros. Pero a admiración e concentración na interpretación era
idéntica. Cando remataron, un aplauso espontáneo estalou entre as
paredes vellas do recollido restaurante e os músicos tiveron que saír ao
centro do salón para saudar e dar as grazas. Seguro que habería máis
polacos entre os asistentes, pero eu só coñecía un acompañado dunha moza
beleza pura. Era o director de cine Anderzej Wajda. El foi o único que
se puxo en pé, o último en parar de aplaudir e quen se dirixiu aos
músicos para felicitalos persoalmente. Despois do parlamento co
director, un dos músicos, en inglés, aclarou con humildade: o mérito non
é noso, é do marabilloso guitarrista español Paco de Lucía.
PUBLICADO EN EL CORREO GALLEGO
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.